Σάββατο, Μαΐου 20, 2006

Μια απόπειρα μετα-μπλόγκινγκ

Η μπλογκόσφαιρα τελικά έχει απ' όλα και ίσως αυτή είναι η ομορφιά της. Στην μπλογκόσφαιρα υπάρχουν blogs, υπάρχουν blogs που σχολιάζουν άλλα blogs και, εσχάτως--και αυτό το ποστ μου ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία θέλω να πιστεύω--υπάρχουν blogs που σχολιάζουν τα blogs που σχολιάζουν τα blogs! Είναι ομολογουμένως μια ενδιαφέρουσα αλυσίδα αυτή που θα μπορούσε να συνεχίζεται επ' άπειρον, δε νομίζετε;

Η κριτική είναι βασικής αξίας, κατά τη γνώμη μου. Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσετε ότι με μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα ακούγαμε--ή τουλάχιστον, έτσι θα έπρεπε--μια αρνητική γνώμη για τα γραπτά μας, παρά δέκα γνώμες "χειροκροτητών", αρκεί φυσικά να είναι τεκμηριωμένη και ειλικρινής (όχι ότι δεν είναι ευχάριστα τα θετικά σχόλια φυσικά, καταλαβαινόμαστε πιστεύω). Η κριτική μας δείχνει τα λάθη μας, μας επισημαίνει τις παραλείψεις μας, μας βοηθά γενικώς να γίνουμε καλύτεροι, μας αποκαλύπτει άλλες οπτικές των πραγμάτων που μπορεί να μην φανταζόμασταν. Η κριτική είναι πολύτιμη, με λίγα λόγια!

Αυτό που μου κάνει πάντως εντύπωση παρατηρώντας κάποιες αντιδράσεις εντός της μπλογκόσφαιρας είναι η τάση από ορισμένους να ασκείται κριτική σε πράγματα που δεν αφορούν στα ίδια τα γραπτά, αλλά στο "περιτύλιγμα" αυτών. Με τον όρο περιτύλιγμα εννοώ είτε την εμφάνιση κάποιου blog στο μόνιτορ--το μέγεθος της γραμματοσειράς ή τα linkblog που το συνοδεύουν--είτε την εμφάνιση του ίδιου του blog--πχ τη λίστα με τα links. Ακόμη, να ασκείται κριτική σε πράγματα που αφορούν μεν στα γραπτά, είναι όμως κατά την άποψή μου επουσιώδη--πράγματα όπως το μέγεθος του ποστ, το μέγεθος των σχολίων, η συχνότητα συγγραφής ποστ κοκ.

Έχω λοιπόν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι τελικά Ο,ΤΙ και να κάνει κάποιος για τα παραπάνω, οποιαδήποτε "μπλογκοσυμπεριφορά" κι αν έχει, οποιαδήποτε "μπλογκοστάση" κι αν υιοθετήσει, ΠΑΝΤΑ θα βρεθεί κάποιος να του πει "και μα και μου και ΔΑΠ νου δου φου κου" (το ξέρω, άσχετο, μου 'χει μείνει το κουσούρι να βρίζω τη σκατοπαράταξη!). Εγώ έχω προσωπικά ταυτιστεί πολλές φορές με "συμπεριφορές" που κάποιοι "κατακεραυνώνουν" με το λόγο τους κι όμως, έχω δει να εκτοξεύονται βέλη και κατά άλλων τύπων "συμπεριφοράς" (συμπεριφορά εννοώ και πάλι είτε εντός blog είτε εντός μόνιτορ).

Ας πάμε λοιπόν και σε μια λίστα με παραδείγματα, για να εξηγήσω τι εννοώ όταν λέω ότι "πάντα κάποιος θα 'ναι λάθος!" :

Περί μεγέθους γραμματοσειράς :

Αν κάποιος εμφανίζεται με μεγάλα γράμματα στο μόνιτορ, τότε αποκλείεται να τα "κέρδισε" με την αξία των γραπτών του, αλλά αποτελούν αυτά μια έμμεση απόδειξη του πόσο δημοσιοσχετίστας είναι και του πόσο η "κλίκα" στην οποία ανήκει τον στηρίζει.

Αν κάποιος εμφανίζεται με μικρά γράμματα τότε φυσικά είναι ένας τιποτένιος που δεν του αξίζει καμιά προσοχή και τα λεγόμενά του και τα γραπτά του δεν έχουν καμιά αξία.


Περί linkblogs :

Αν κάποιος κάνει πολλά linkblogs τότε αποκλείεται όντως να του άρεσαν κάποια κείμενα και να τα επιβραβεύει, αποκλείεται να θέλει να αναδείξει κάποιες φωνές και αποκλείεται να χρησιμοποιεί το linkblog έστω ως σελιδοδείκτη! Αντιθέτως, το κάνει μόνο και μόνο για την προσωπική του προβολή.

Αν κάποιος δεν κάνει συχνά linkblogs ή απέχει από την όλη διαδικασία είναι βεβαίως μια ακατάδεκτη ψωνάρα που νομίζει ότι είναι καλύτερος από τους άλλους.


Περί μεγέθους κειμένων :

Αν κάποιος γράφει μακροσκελή κείμενα είναι σεντονάς και βαρετός και δεν του αξίζει να διαβαστεί.

Αν κάποιος γράφει μικρά κείμενα ή έστω λίγες φράσεις και τις δημοσιεύει, τότε έχει πρόβλημα εκφραστικό ή δεν έχει τι να πει και μας τα ζαλίζει τσάμπα και βερεσέ.


Περί σχολίων :

Ισχύει πάνω κάτω ό,τι και για τα linkblogs. Επίσης, όποιος κάνει θετικά σχόλια είναι χειροκροτητής. Όποιος κάνει αρνητικά είναι κακόπιστος.


Περί συχνότητας δημοσιεύσεων :

Όποιος κάνει συχνά ποστ είναι "μπλογκομαϊντανός" και "λερώνει" τα μάτια μας με τις συχνές του δημοσιεύσεις.

Όποιος γράφει αραιά και που στερείται έμπνευσης και "τι μου το 'θελε το blog ο κακομοίρης;".


Περί εμφάνισης του blog, links, κλπ :

Όποιος ασχολήθηκε κι έφτυσε αίμα παλεύοντας με την html για να φτιάξει ένα όμορφο blog είναι ένας επιδειξίας που "πως την έχει δει δηλαδή;". Όποιος επιμένει σε μια πιο απλοϊκή εμφάνιση είναι τεμπέλης και ανάξιος της προσοχής μας.

Όποιος έχει μια λίστα με links από τα αγαπημένα του (ή όχι και τόσο) blog το κάνει γιατί θέλει να γλύψει τους συγκεκριμένους bloggers. Όποιος βέβαια δεν έχει αντίστοιχη λίστα δεν μπορεί παρά να είναι "περίεργος", ένας "μονόχνωτος" και "αντικοινωνικός" με μάλλον μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του.


Θα μπορούσα φυσικά να φέρω κι άλλα παραδείγματα, αλλά φαντάζομαι ότι αντιλαμβάνεστε τι θέλω να πω : Δεν υπάρχει blogger που να μην ανήκει σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες που όλοι θα 'χουμε λίγο πολύ δει να "λοιδορούνται" κατά καιρούς. Το θέμα είναι λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, κατά πόσο μ' όλα αυτά χάνεται το νόημα του ίδιου του bloging, που, αν δεν κάνω λάθος, αφορά κυρίως στο γράψιμο και όχι στο, γοητευτικό ίσως για κάποιους, κυνήγι της ίντριγκας, των συνομωσιών και των αντιμαχόμενων παρατάξεων.

Όλο το παραπάνω θα μπορούσε κάποιος να πει ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια συγκεκαλυμμένη απόπειρα μετα-μπλόγκινγκ, έτσι, για να μου φύγουν κι εμένα οι "καύλες", την ώρα μάλιστα που θα 'πρεπε ίσως να παρακολουθώ την ψηφοφορία της Eurovision! Ίσως να 'ναι κι έτσι βέβαια, εμένα μια φορά μου κάνει εντύπωση το ζήτημα, όντας καινούργιος, όχι στα blogs, αλλά στην κοινωνία του ελληνικού μόνιτορ.

24 Comments:

Blogger enteka said...

lol, τέλεια τα παραδείγματα, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω

20/5/06 23:29  
Blogger Λύσιππος said...

Γι αυτο και εγώ λινκαρω (!) τα ποστς της Ισιδος οταν με αγγίζουν - άσχετο αν η πράξη μου αυτή της ανάβει τα λαμπάκια! :P~~~

Αλλά οι πολλοί αφορισμοί επίσης βλάπτουν.

ΥΓ Labatt Blue kicks ass.

20/5/06 23:41  
Blogger Durden_Alie said...

Φωτεινοτάτη : Έχεις δίκιο! ("εγώ καλά σου τα 'λεγα και μου 'λεγες παράλογα", που λέει κι ένας γνωστός μου, θα μπορούσες να μου πεις επ' αυτού βέβαια :-Ρ)

enteka : Καλημέρα κι από μένα, φίλε :-)

Λύσιππος : Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς με τον όρο "αφορισμοί" ως προς το θέμα. Θες να πεις κάτι σαν "κατευθυντήριες γραμμές μπλογκοσυμπεριφοράς" ας πούμε; (μα τι όροι είναι αυτοί τελοσπάντων! :-)). Αν ναι, συμφωνώ απόλυτα ότι δεν υπάρχουν και δεν πρέπει να γίνονται!

Ειδικά για το "λινκάρισμα" έχω να πω και κάτι άλλο : Καλώς ή κακώς, το linkblog είναι κάτι σαν "δικαίωμα" του χρήστη του μόνιτορ και η χρήση του υπόκειται καθαρά στην προσωπική του κρίση. Άλλος το χρησιμοποιεί σαν επιβράβευση, άλλος σαν σελιδοδείκτη, άλλος το δίνει στο φίλο του, άλλος ακόμη και για την προβολή του! Για μένα ΟΛΑ αυτά είναι θεμιτά! Εφόσον λοιπόν δεν υπάρχει μία και ενιαία αντίληψη στο πως και στο γιατί "λινκάρει" κάποιος ένα ποστ, είναι νομίζω άνευ ουσίας το να προσπαθούμε να εξάγουμε συμπεράσματα για το χρήστη από αυτό. Μια καλή ίσως λύση θα ήταν να αλλάξουμε όλοι τα nick που χρησιμοποιούμε στο μόνιτορ για να "λινκάρουμε", αλλά κι αυτό πάλι υπερβολή είναι και τελικά, μόνον η καλή πίστη φαντάζομαι πως μας μένει...Δυστυχώς, δεν την έχουν όλοι! That's life :-)

Και κάτι ακόμη : Προτιμώ χίλιες φορές μια αντιπαράθεση, ακόμη και σκληρή ή που να ξεφεύγει από τα όρια της "κοσμιότητας", λόγω διαφορετικών απόψεων ή αντιλήψεων (όπως πχ η πρόσφατη μεταξύ Art Attack και Μιραντολίνας) παρά μια μίζερη "φαγωμάρα" για το ποιος έχει τα μεγαλύτερα γράμματα ή τα περισσότερα linkblog ή "γιατί εμένα δεν μ' έχει βάλει στα links του κι έχει τον τάδε" κλπ κλπ. Οι "σφαγές" στο πεδίο ανταλλαγής επιχειρημάτων είναι γοητευτικές θα έλεγα...Οι άλλες όμως;

Σεντονάτο το σχόλιο, δεν έχετε παράπονο! :-))

21/5/06 00:05  
Blogger Λύσιππος said...

Eγώ λινκάρω 2 είδη posts:

Αυτά που αξίζουν επιβράβευση γιατί ο γράφων ανάλωσε χρόνο και ήταν όντως ποιοτικά (δεν μετράει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα - έχω δει έυστοχα posts με 1 σειρά μόνο) και εκείνα που θέλω να τα κάνω bookmark για να τα διαβάσω αργότερα.

Αναφερόμενος στους αφορισμούς, επισημαίνω ότι απλά επιχειρείς να κατατάξεις τη συμπεριφορά όσων λινκάρουν τα ποστς του Μονιτορ - ένα είδος Βίβλου - αλλά όμως αυτό απλά αποτελεί μια ακόμη άποψη. Εκτός αν έχεις στατιστικά στοιχεία, παρμένα με επιστημονική μέθοδο και παρατήρηση, αναλυμένα με συγκεκριμένες μεθόδους και με αρκετά μεγάλο δείγμα (επί αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα).

Αυτά τα ολίγα σεντονάτα με καλή διάθεση επηρεασμένη από την κατανάλωση αλκοόλης.

21/5/06 00:16  
Blogger divebomb djingle said...

Auto to post emfanisthke sto monitor ws ekshs:

"Μια απόπειρα μετα-μπλόγκινγκ » Ο Αταλαντος Κουνελος @21/05 00:58
Η μπλογκόσφαιρα τελικά έχει απ' όλα και ίσως αυτή είναι η ομορφιά της. Στην μπλογκόσφαιρα υπάρχουν blogs, υπάρχουν blogs που σχολιάζουν άλλα blogs και, εσχάτως--και αυτό το ποστ μου ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία θέλω να πιστεύω--υπάρχουν blogs που σχολιάζουν τα blogs που σχολιάζουν τα blogs! Είναι ομολογουμένως"

kai polu omorfa kai 8emita kerdise 5 linkblog.
an omws to post htan auto:
Μια απόπειρα μετα-μπλόγκινγκ (titlos tou post, emfanizetai ws link me mple xrwma) Ο Αταλαντος Κουνελος (onomasia blog) @21/05 00:58
Δε θα γινει ποτε. (to keimeno tou post)
giati kapoios na kanei linkblog se ena tetoio post? dikaiwma tou, den antilegw, den gkriniazw, alla o dhmiourgos tou monitor, kapws etsi skeftotan oti 8a prepei na leitourgei to linkblog?

ah, kai mia aporia... sovara twra, exete pote akousei kapoion-a na sxoliazei blogger gia to oti asxolh8hke polu h ligo me to template tou? apisteuth katinia!

21/5/06 00:24  
Blogger Durden_Alie said...

Λύσιππε, σ' ευχαριστώ για τη διευκρίνιση...

Να ξεκαθαρίσω λοιπόν ότι σκοπός μου δεν είναι να κατατάξω τη συμπεριφορά κανενός, απλά έφερα ορισμένα παραδείγματα στο κείμενό μου του πως, κατά την άποψή μου, κρίνει κάποιος ποιο ποστ θα "λινκάρει" και ποιο όχι, κρίνοντας, αν θέλεις, και εξ ιδίων :-) Απλά παραδείγματα και τίποτε περισσότερο! Χαίρομαι πάντως που μου το επισήμανες, δίνοντας έτσι κι ένα παράδειγμα του τι εννοούσα όταν έλεγα καλόπιστη και "ειλικρινής" κριτική :-)

(Τώρα κατάλαβα που "πήγαινε" το υστερόγραφο του προηγούμενου comment σου...Εμείς τη βγάζουμε με Stella Artois απόψε :-) )

21/5/06 00:24  
Blogger Durden_Alie said...

divebomb djingle : Θες να πεις δηλαδή ότι δεν κατανοείς γιατί κάποιος να κάνει linkblog σ' ένα ποστ αποτελούμενο από μια φράση; Δεν θα πάρω θέση επ' αυτού, γιατί ακριβώς πιστεύω, όπως είπα και πριν, ότι το linkblog είναι υπόθεση προσωπική του κάθε χρήστη και δεν έχει νόημα να "ξεψαχνίζουμε" τα κίνητρα που τον ωθούν στο να κάνει ή να μην κάνει linkblog. Ομολογώ επίσης πως δεν γνωρίζω πως "ονειρεύτηκε" ο δημιουργός του μόνιτορ τη λειτουργία του linkblog (αν δεν κάνω λάθος, είχε να κάνει με τη λειτουργία του ως σελιδοδείκτη) αλλά και πάλι, οι χρήστες του μόνιτορ είναι εκείνοι που έχουν τη συγκεκριμένη λειτουργία στα χέρια τους...Δεν βλέπω που είναι το κακό στην όλη υπόθεση, εκτός κι αν θέλουμε να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ μια αντίληψη περί της χρήσης του, οπότε θα πέφταμε στην παγίδα των αφορισμών, που είπε κι ο Λύσιππος.

Για την απορία σου, ειλικρινά δεν μπορώ να θυμηθώ αυτή τη στιγμή που το έχω συναντήσει να λέγεται. Μην σε ξενίζει πάντως τόσο πολύ, άλλωστε, θεωρώ και τα υπόλοιπα παραδείγματα που έφερα εξίσου δείγματα "ανούσιας κριτικής".

21/5/06 00:45  
Blogger Λύσιππος said...

Λοιπόν...4 Labatt αργότερα μπορεί και να αλλάξω αποψη! :)

21/5/06 01:46  
Blogger Chaca-Khan said...

bollocks

21/5/06 15:48  
Blogger Chaca-Khan said...

"Δε θα μπορούσε κανείς να περιμένει να κάνουν όλοι ΠΟΛΙΤΙΚΗ χρήση αυτού του εργαλείου και δε συμφωνώ με τη χρειά που παίρνει το linkblogάρισμα πολλές φορές
Όμως πρέπει να βρούμε ένα τρόπο, εμείς οι bloggers,(ή όποιοι ενδιαφέρονται για το τι μπορεί να γεννήσει το blogging σε αυτή τη γαμημένη εληνική κοινωνία) και να βάζει ο καθένας το λιθαράκι του σε μια πολιτικής ή αισθητικής φύσης wiki-συνεργασία που σκοπό έχει να βοηθάει να αναδύονται αυτά τα POSTS -όχι blogs- που δίνουν κάτι.
Γιατί θα σου πω εγώ σε λίγο που θα ναι 3000 τα blogs και θα έχουν μπει και 40 διαμάντια πότε και πώς θα τα μυριστείς.. Εγώ ΠΙΣΕΥΩ οτι αυτό το μέσο ,με τη δέουσα χρήση(ουτοπία), ΜΠΟΡΕΙ να αναδεικνύει τη φωνή του ανώνυμου πολίτη, τη σκέψη του ΤΩΡΑ, την κοινωνική πραγματικότητα, τη δημιουργικότητα που λέγεται και μεράκι, την καύλα, την επικοινωνία, την οργάνωση δράσεων, την παραγωγή πολιτισμού κτλ κτλ κτλ
Περίμενε σε λίγα χρόνια που θα χουν όλοι DSL και θα σου πω. Αν δε γίνει κάτι καλό από νωρίς να αποτελέσει βάση ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!
Έτσι θα δωθεί και ένας μπούσουλας ώστε οι νέοι (οι απ΄έξω) να βρίσκουν ενδιαφέρον κ νόημα (γιατί παίζει από δαύτο)και ταυτόχρονα να φωτίζουν το δρόμο τα διαμάντια. Τhere is no such thing as σωστό post/λάθος post. H wiki αυτορύθμιση μόνο θα μπορούσε να (προσδ-)δώσει ένα "δημοκρατικό" αποτέλεσμα.
Ειδάλως ας κλείσουμε όλοι τα comments και ας αφήσουμε τα περί κοινότητας, να κάνει και ο καθένας τη δουλειά του σωστά.. "

από εδώ : http://kourouna.blogspot.com/2006/05/blog-post_114803180020030042.html#comments

21/5/06 15:52  
Blogger Durden_Alie said...

azrai : Αυτό ακριβώς λέω, ότι τέτοια διλήμματα είναι ψεύτικα.

chaka-khan : Γνωρίζω την άποψή σου για το θέμα. Εγώ πάντως θα επιμείνω ότι πραγματικά ελεύθερη χρήση της λειτουργίας του linkblog σημαίνει απομάκρυνση από κάθε είδους "μπούσουλα".

21/5/06 16:08  
Blogger raffinata said...

Πρώτα απ' όλα χαίρομαι που ανακαλύπτω έναν "ατάλαντο" ακόμα (αστειάκι...)!
Στο μόνιτορ, από λάθος, έχω γραφτεί με άλλο όνομα. Τσεκάρω τα κείμενα που φαίνονται ότι θα μου τραβήξουν το ενδιαφέρον (από τις λίγες γραμμές που δίνονται), τα διαβάζω, κι όσα δεν μου αρέσουν απ' αυτά τα βγάζω από τη λίστα μου. Πρώτα-πρώτα όμως θα κάνω την καθημερινή μου βόλτα στους "συνήθεις υπόπτους" φίλους μου να δω τι παίζει.... κι αυτό καμιά φορά με κάνει να ξεχάσω να τους λινγμπλογκάρω στο μόνιτορ.
Κατά τ' άλλα, δεν έχω διάθεση σήμερα, και ζεσταίνομαι... και συνήθως δεν γράφω σεντόνια-σχόλια ;)

21/5/06 17:23  
Blogger Durden_Alie said...

Κι εσύ απ' την Αταλάντη, Ραφινάτα; :-Ρ

Καλησπέρα!

21/5/06 21:19  
Blogger Chaca-Khan said...

συμφωνώ ότι κ μόνο του πάει αλλά μην τρελένεσαι. Δεν ειναι default αυτό το εργαλείο με το linkblog. Μπορεί να ήταν αλλιώς, να μην ήταν , να εξέταζε άλλες παραμέτρους. Η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη. εμείς την κάνουμε..

21/5/06 22:06  
Blogger JustAnotherGoneOff said...

Παραφιλολογίες... Κάντε blogging, όχι linkblogging.

Ε μα πια!

[...]

22/5/06 01:05  
Blogger Durden_Alie said...

chaka-khan : Ναι, καταλαβαίνω τι λες...Πάντως να διευκρινίσω ότι το θέμα που ήθελα να θίξω δεν ήταν η λειτουργία του linkblog (μια πολύ χρήσιμη λειτουργία ούτως ή άλλως), αλλά η όλη παραφιλολογία με αφορμή τη χρήση αυτής, αλλά και γενικότερα κάθε είδους περιμπλογκική παραφιλολογία...:-)

justanothergoneoff : Το καλύτερο "κλείσιμο" στο θέμα, το "σύνθημά" σου...;-)

22/5/06 02:49  
Blogger dgalanis said...

"Αυτό που μου κάνει πάντως εντύπωση παρατηρώντας κάποιες αντιδράσεις εντός της μπλογκόσφαιρας είναι η τάση από ορισμένους να ασκείται κριτική σε πράγματα που δεν αφορούν στα ίδια τα γραπτά, αλλά στο "περιτύλιγμα" αυτών"

γιατί σου κάνει εντύπωση?

εσύ πριν λίγο καιρό χειροκροτούσες ένα ποστ ενός ιστολόγου που έκανε άκριβώς αυτό και του έλεγες μάλιστα ν αγιάσει το στόμα σου ή πέστα μεγάλε ή κάτι τέτοιο

24/5/06 16:22  
Blogger Durden_Alie said...

Καλησπέρα Μανιφέστο...:-)

Εγώ πάλι πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος ιστολόγος (δηλαδή ο George Le Nonce) και στο συγκεκριμένο του ποστ σχολίαζε ακριβώς το ίδιο πράγμα με μένα, την κριτική--ο θεός να την κάνει--δηλαδή που ασκείται σε συγκεκριμένους bloggers, με βάση τα πόσα linkblogs κάνουν στο μόνιτορ, το πόσο "σεντονάδες" είναι ή ακόμη και το ποια blogs έχουν υπό μορφή link στο δικό του blog (μερικά σύντομα παραδείγματα). Με άλλα λόγια, υποστηρίζω το "ιστολογείν" πέρα από κάθε "άγραφο μπούσουλα" οποιουδήποτε...

24/5/06 18:20  
Blogger dgalanis said...

δηλαδή όλα αυτά που αναφέρεις κι εσύ κι ο ιστολόγος στον οποίο αναφέρεσαι είναι κριτική για το περιεχόμενο και όχι για το περιτύλιγμα

συγγνώμη παρερμήνευσα

25/5/06 10:38  
Blogger Durden_Alie said...

Αγαπητέ Μανιφέστο,

Το ποστ μου σκοπό είχε να κάνει κριτική στην κριτική του περιτυλίγματος και όχι κριτική του περιτυλίγματος σκέτη...:-)

Εξηγούμαι : Πρόθεσή μου ΣΑΦΩΣ και δεν είναι να ασκήσω κριτική σε κάποιον με βάση τα όσα αναφέρω (linkblogs, μέγεθος ποστ κλπ), τα οποία άλλωστε σε πρόσφατη συζήτηση που είχαμε στα σχόλια του Justanothergoneoff για το θέμα χαρακτήρισα "χαζομάρες"! Το ύφος με το οποίο φέρνω τα παραδείγματά μου είναι ειρωνικό και αναφέρομαι στο τι "ψιθυρίζεται" από εδώ κι από εκεί όσον αφορά σ' αυτά τα θέματα...Αν αυτό δεν έγινε κατανοητό, τι να πω, ζητώ συγγνώμη και το αποσαφηνίζω, έστω και καθυστερημένα...Άλλωστε, όπως είπα και στο ποστ μου, εγώ ο ίδιος έχω υιοθετήσει συμπεριφορές σαν αυτές που κατονομάζω, δηλαδή :

Κάνω συχνά linkblogs, πολλά από αυτά δε καθαρά για λόγους προσωπικής συμπάθειας προς τον ιστολόγο!
Γράφω συνήθως μακροσκελή κείμενα!
Γράφω αραιά και που!
Συνήθως τα σχόλιά μου είναι επαινετικά, σχολιάζω δηλαδή κάτι που μ' αρέσει να διαβάζω!

κ.ο.κ.

...και αυτό που υποστηρίζω είναι ότι ΔΕΝ θα έπρεπε να απολογούμαι σε κανέναν για τις παραπάνω μου "συνήθειες" ή "επιλογές", όσο κι αν κάποιοι το ζητούν επιτακτικά...

Χωρίς επίσης να προτίθεμαι να το παίξω συνήγορος του George Le Nonce, θεωρώ ότι και η δική του αναφορά στο θέμα με το ποστ για την Ιερά Εξέταση είχε πάνω κάτω την ίδια αφετηρία ή τουλάχιστον αυτή την ερμηνεία της έδωσα...Ούτως ή άλλως, σ' ένα παιχνίδι ερμηνειών παίζουμε όλοι μας και αυτά που λέω δεν μπορούν παρά να εκφράζουν μόνον εμένα τον ίδιο...

Θα ξαναπώ λοιπόν ότι πιστεύω στην απόλυτη ελευθερία του "ιστολογείν" μακριά από κάθε "μπούσουλα"...Όποιος υποστηρίζει ότι τα ιστολόγια "θα έπρεπε να είναι" μόνο "ειδησεογραφικά", μόνο "λογοτεχνικά", μόνο "φωτογραφικά", μόνο "ημερολογιακά", μόνο "ο,τιδήποτε", όποιος στέκεται στο μέγεθος της γραμματοσειράς ή στο σιδηρόδρομο των linkblogs που ακολουθεί κάποιο ποστ, έχει κατά τη γνώμη μου χάσει το παιχνίδι, αλλά και την ομορφιά του blogging...

25/5/06 14:34  
Blogger dgalanis said...

συμφωνώ μαζί σου πως δεν πρέπει να υπάρχουν μπούσουλες, αλλά λες :

"Το ποστ μου σκοπό είχε να κάνει κριτική στην κριτική του περιτυλίγματος και όχι κριτική του περιτυλίγματος σκέτη...:-)"

και αναρωτιέμαι :

η κριτική στην κριοτική του περιτυλίγματος είναι κριτική του περιεχομένου ή του περιτυλίγματος;

25/5/06 15:46  
Blogger Durden_Alie said...

Το "οξύμωρο" που μου επισημαίνεις το έχω επισημάνει κι εγώ ο ίδιος, μπορώ δε να σου αναφέρω και άλλα "οξύμωρα" που προκύπτουν, πχ : όταν λέω ότι δεν θα απολογηθώ για πράγματα που κάνω για τον α ή β λόγο στην ουσία απολογούμαι ή--σαφώς--κρίνοντας το μεταμπλόγκινγκ μπαίνεις τελικά στο ίδιο "τριπάκι" (αν θέλεις ρίξε μια ματιά και στο ποστ του Justanothergoneoff, εδώ και στη συζήτηση που έγινε στα σχόλια).

Το αναγνωρίζω λοιπόν αυτό που μου λες και το δέχομαι...Θέλοντας να γράψω κάποιες σκέψεις μου για το θέμα δεν έκανα τίποτε περισσότερο από το να δώσω περισσότερη "τροφή" στο "φαινόμενο" μετα-μπλογκινγκ...

Καταλήγω λοιπόν στο συμπέρασμα ότι ο μόνος τρόπος για να μη συντηρούμε το φαύλο κύκλο--διότι περί αυτού πρόκειται τελικά--είναι να συνεχίσουμε απερίσπαστοι το γράψιμό μας μακριά απ' όλα αυτά...Έτσι κι αλλιώς έχουμε την ελευθερία να το πράξουμε και αν τώρα κάποιοι θέλουν να επιμείνουν σε μια αντιπαράθεση ή "κριτική" αυτού του είδους έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν...

25/5/06 16:09  
Blogger dgalanis said...

δεν έχω κανένα πρόβλημα με το metablogging

με διασκεδάζει

δεν χρειάζεται να απολογείσαι

δεν σε κατηγόρησε κανείς για κάτι

το οξύμωρο είναι μέσα στη φύση των πραγμάτων

ο καθένας είναι ελεύθερος φυσικά να κάνει οτι θέλει

25/5/06 16:42  
Blogger Durden_Alie said...

Echo : ο καθένας είναι ελεύθερος φυσικά να κάνει οτι θέλει

;-)

25/5/06 18:38  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home